Керівник ОФЕА Віктор Мазярчук взяв участь у публічній дискусії на тему: “Взаємодія законодавчої та виконавчої влади: ефективні, прогнозовані, якісні законодавчі рішення”, організованій Програмою USAID РАДА
05 жовтня 2017 року розпочався цикл дискусій про парламентську реформу, що базується на Рекомендаціях Дорожньої карти щодо внутрішньої реформи та підвищення інституційної спроможності Верховної Ради України, розробленої Місією Європейського парламенту з оцінки потреб Верховної Ради України.
Під час круглого столу на тему: “Взаємодія законодавчої та виконавчої влади: ефективні, прогнозовані, якісні законодавчі рішення”, який було організовано Програмою USAID РАДА, народні депутати, члени Робочої групи з реформування парламенту, незалежні експерти, представники Апарату Верховної Ради України та громадського сектору обговорили законодавчі ініціативи між Урядом і Парламентом та контроль за виконанням законів. Учасники дискусії дізнались також і про світову практику комунікацій між урядом та парламентом у процесі планування законодавчої роботи (зокрема, досвід Франції, Великої Британії та Німеччини).
Слід зазначити, що даний круглий стіл відбувся в рамках проведення 10 регламентних дискусій, метою яких є сприяння імплементації парламентської реформи.
В ході даного заходу керівник Офісу з фінансового та економічного аналізу у ВРУ Віктор Мазярчук виступив із доповіддю “Фінансово- економічне обґрунтування як елемент законотворчого процесу” у першій дискусійній панелі “Узгодження законодавчих ініціатив між урядом і парламентом”. Зокрема, він зауважив, що Уряд не готовий готувати якісні рішення: “Будь-яке рішення має мати розрахунок і ми маємо розуміти куди воно призведе. Минулого вересня ми проаналізували 10 комітетів по наявності в законопроектах фінансово-економічного обґрунтування. З 1400 законопроектів, 92 відсотки його не мають. Це означає, що ми не розуміємо, який вплив може мати прийняте рішення. Комітет ВР чи інша інституція має робити фільтр законопроектів відповідно до їх впливу. Міністерство Фінансів робить оновлену методику. Я сподіваюся, що вона буде публічно представлена і стане єдиною методикою для всіх центральних органів виконавчої влади. Дивно, що Кабінет Міністрів і Верховна Рада використовують різні підходи”.